Вече говорихме за това, какво изображение може да привлече вниманието към външната реклама. Сега ще поговорим за шрифта, който трябва да се използва, за да бъде забелязан вашият банер или билборд.
Текстът трябва да е достатъчно голям, за да се вижда
Букви, високи 3-5 см, са зле четими от 20 м разстояние, затова е най-добре да изберете достатъчно голям шрифт. Пробвайте вашия макет преди да го дадете за печат. Разпечатайте рекламата на лист А5. Ако можете лесно да го прочетете на една ръка разстояние, тогава размерът на шрифта е подходящ.
Шрифтът трябва да е обикновен, за да бъде лесно четим
Откажете се от шрифтове с извити и главни букви – те рязко намаляват четимостта на текста. Старайте се също така да избягвате смесването на няколко вида шрифт: това внася дисхармония във визуалното възприятие на текста. Помнете, че колкото по-обикновен е шрифтът, толкова по-бързо ще бъде прочетено вашето съобщение.
Текстът трябва да е оригинален, за да бъде запомнен
За съдържанието на текста трябва да се говори отделно, но все пак ще напомним, че вашето рекламно съобщение трябва да бъде кратко и интересно. Текстът трябва да попада точно в десятката – в основния проблем или интереса на целевия потребител. В някои случаи трябва да се обръщате към читателя с призив, предизвиквайки контакт, а понякога – чрез участие. Всичко зависи от рекламирания продукт или услуга.
Текстът трябва да е напълно разбираем, за да се усвои
Не се разпростирайте като „дървени философи“ в текста. Съобщението трябва да съдържа само една идея – най-основната. Иначе тя просто няма да се запомни и няма да бъде усвоена правилно. Предварително тествайте своята идея върху странични хора, преди да я дадете за широкоформатен печат. Ако те разберат еднакво за какво става дума в съобщението и какво предлагате на потребителя, смело разпространете своята реклама по улиците.
Какъв цвят да изберете за текста на рекламния банер? За това ще поговорим следващия път.