Листовките са един от основните формати на печатната реклама. Благодарение на ниската си цена и универсалността си, хиляди фирми ги поръчват. С течение на времето става все по-трудно да се изготви наистина ефективна рекламна листовка, на която да обърнат внимание потенциалните клиенти.
Какво е необходимо, за да е наистина полезен печатът на рекламни листовки?
На първо място е необходимо да се помни, че само на листовки е невъзможно да се построи цялата рекламна кампания. Независимо от всички предимства на този формат, той може да реши само отделни задачи. Затова за по-добър резултат е необходимо да се задейства и друга рекламна кампания.
Листовките са много лаконичен формат, и затова текстът, който съдържат, трябва да е кратък и ясен. Ако материалът трябва да представя компанията като цяло, структурата може да бъде построена по следния начин:
- Горна част: Първата фраза, в която да се отразява основната идея на предложението (това може да бъде основната специфика на компанията). Заглавното изречение е най-добре да се напише с голям шрифт, за да бъде веднага забелязано от получателя.
- Основни преимущества: След това, по точки с по-малък шрифт, може да се изброят основните преимущества на услугите или продуктите на компанията.
Какво трябва да съдържа листовката?
- В точките трябва да се отбележат ключовите плюсове, които отличават фирмата от конкуренцията. Не трябва да се използват негативни конструкции (например, „Компания Х продава некачествени товари“ и т.н.).
- Всяка фраза трябва да бъде достатъчно лаконична и лесна за разбиране. Не трябва да се изпада в подробности и да се изброяват всички характеристики на продукта – форматът на листовките не е подходящ за това.
- Текстовата информация трябва да бъде интересна на читателя. Сухото изброяване на техническите характеристики не е най-доброто решение.
Допълнителни бележки
Разбира се, при печата на рекламни листовки структурата може да се отличава от описаното по-горе – например, може да се експериментира с нейното оформяне и ключови фрази. Във всеки случай трябва да се придържате към принципа на лаконичността и да не се опитвате да съберете колкото се може повече информация.
За да съобщите повече информация за продукта или услугата на клиента, е по-удобно да използвате други форми на реклама: каталог на продукцията, дипляна и др.
По този начин самият формат на рекламните листовки често диктува използването на този рекламен материал. За да се получи максимален ефект, не е необходимо да се опитвате да натоварвате листовката с допълнителни функции, които тя не може да изпълни на необходимото ниво.
Например, едва ли на листовките може да се направи ефектна и удобна за възприемане комплексна презентация на нова линия на продуктите. Но добре съставената листовка напълно може да съобщи на широката аудитория за настъпилите новости в продажбите и да разкаже за техните ключови преимущества.
Допълнителна информация заинтересованият клиент може да получи непосредствено в търговския обект или от други рекламни материали.