Рекламата на туристическите, козметичните, медицинските и други услуги се различава от рекламата на продукти, които могат да бъдат разгледани и пипнати преди купуването им. На клиента, който поръчва такава услуга, му е трудно да я оцени предварително – за да разбере доколко тя е хубава, той първо трябва да се възползва от нея.
Защо са необходими рекламните каталози?
Не можем да изключим от сферата на предлагане на услуги човешкия фактор. При тях дори отзивите на наши познати не са на 100% надеждни, тъй като всеки случай е индивидуален. Именно затова успешните компании, които се занимават с предлагането на туристически и други услуги, се занимават активно с тяхното рекламиране.
Репутацията на обслужващата фирма се образува от много външни признаци: интериора на офиса, външния вид на сътрудниците. От тях не трябва да изключваме и рекламните материали.
Един от най-популярните формати са каталози с ярки изображения и цялата необходима информация за клиента. Добре съставеният каталог, отпечатан на качествена хартия и съдържащ красиви изображения, се превръща в отлично средство за рекламирането на туристически фирми, салони за красота или всяка друга обслужваща компания.
Много често печатът на каталози за рекламиране на услуги се поръчва от туристическите фирми. По принцип такива изделия се издават веднъж годишно за началото на основния туристически сезон. Но при необходимост могат да се печатат отделни тиражи материали за летни, есенни, зимни и пролетни почивки. В туристическите каталози обикновено се включват голямо количество ярки и красиви снимки, които показват положителните страни на предлаганите турове.
Конкуренцията на туристическия пазар е много висока и затова на организаторите им се налага да правят много усилия, за да предизвикат интереса на клиента към своите предложения.
При печатът на туристически каталози обикновено се включва пълната информация за хотелите, екскурзионните програми, най-интересните забележителности, транспорта, климата и други особености на региона, които планира да посети клиента. Многото подробности позволяват на потенциалния клиент на туристическата фирма да оцени предложението и да избере именно това, което му е необходимо. За удобство на клиента е добре информацията в каталога да е представена като списъци, таблици и схеми.
Особености при печата на рекламни каталози
Описанието на хотелите и забележителностите в туристическия каталог задължително трябва да бъде придружено с илюстрации с висока резолюция и добро качество. При подготовката на каталога за печат е важно да се подберат изображения, отразяващи най-изгодните страни на предложението. При това информацията трябва задължително да съответства на действителността – компания, която си позволява да заблуждава клиентите дори в най-малките детайли, може вместо реклама да получи сериозен удар по репутацията си.
Почти всички описани по-горе принципи в една или друга степен се предприемат при печата на каталози на компании, които предлагат козметични, медицински и други услуги. Колкото повече са полезните текстове и илюстративният материал в каталога, толкова по-голям е шансът да се предизвика интерес от страна на клиента.