Офсетов печат на рекламни продукти

Офсетният печат отдавна се използва при изготвянето на средни и големи тиражи на различни продукти. В основата на тази технология лежи пренасянето на боите върху запечатан материал през промеждутъчно устройство (печатен цилиндър). За разлика от много други технологии, офсетният печат с времето не загубва своята актуалност и в днешно време той е най-популярният метод за изготвянето на полиграфически продукти. На офсетни машини се печатат голяма част от рекламните и информационните материали – изключение правят само малките тиражи, които са по-изгодни за изготвяне по цифров метод.

Днес офсетният печат активно се използва при работа с традиционни абсорбиращи материали, като например картон и хартия. Именно чрез офсетния метод се печатат:

  • Голяморажни вестници
  • Списания
  • Други периодически издания

Не трябва да се подценява ролята на офсета и в рекламната полиграфия – за изготвянето на големи количества:

  • Листовки
  • Диплянки
  • Плакати
  • Много други материали

обикновено се използват именно офсетни печатни машини.

Едно от основните преимущества на офсетния печат е възможността за много точно възпроизвеждане на цветовите отенъци, добрата яснота и яркост на цветовете. Ако говорим за големи тиражи, то използването на офсетни машини за печат е по-изгодно от финансова гледна точка, тъй като цената на един екземпляр намалява с увеличаването на количеството.

За много от клиентите е важно това, че само на офсетните машини за печат може да се включи допълнителна палитра от цветове Pantone. В зависимост от конкретната задача тя може да се използва отделно или заедно с основните цветове на СМУК.

Палитрата Pantone позволява значително да се разшири достъпния набор ор цветове и да вдъхне живот на най-сложните дизайнерски идеи. Освен това допълнителните цветове са много важни в тези случаи, когато е необходимо да се постигне максимално точно „попадение на цвета“.

За рекламните и брандираните продукти е важно и това, че офсетния печат позволява да се използва широк спектър от различни методи на следпечатно обработване. Например, такива са така популярните операции като:

  • Ламиниране
  • Лакиране
  • Перфориране
  • Рязане

Ако се използват една или няколко отделни довършителни операции, рекламният материал, напечатан на професионални офсетови машини, е още по-естетичен и привлекателен за целевата аудитория.

Всички изброени особености на офсетния печат го правят отличен избор за изготвянето на големи тиражи на рекламни продукти – листовки, диплянки, и др. Също така технологията е търсена и за рекламно-информационни материали – например, много популярен е офсетния печат на календари, плакати и постери.

Съвременните печатни машини позволяват да се получи колоритно изображение с много високо качество, точно затова те са много подходящи за изготвянето на ярки корпоративни календари, които се превръщат в бизнес-сувенири, а също така и за други информационни и рекламни издания.